
Santrall Oto aracın dış yüzeyindeki küçük çöküntüleri veya göçükleri özel tekniklerle ve aletlerle düzeltmeyi amaçlar. Bu hizmet, çarpmalar, hava koşulları veya diğer nedenlerle oluşan küçük göçükleri onarma amacını taşır. Boyasız göçük düzeltme, aracın orijinal boyasını koruyarak işlem yapılmasını sağlar.
Boyasız göçük düzeltme hizmeti aşağıdaki aşamaları içerebilir:
Göçük Tespiti: Öncelikle aracın yüzeyindeki göçükler tespit edilir. Bu, uzmanlar tarafından yapılan incelemeler ve özel ışık sistemleri kullanılarak gerçekleştirilebilir.
Isı Uygulaması: Göçüğün etrafındaki alan ısıtılarak plastik esnekliği artırılır. Bu sayede göçükün düzeltilmesi daha kolay hale gelir.
Özel Aletlerle Düzeltme: Özel aletler ve çeşitli teknikler kullanılarak göçük, yavaşça ve kontrollü bir şekilde orijinal formuna geri getirilir. Aletler, göçüğü iterek veya çekerek düzeltmeye yardımcı olur.
Son Kontrol: Göçüğün düzeltilmesi tamamlandıktan sonra, aracın yüzeyi tekrar kontrol edilir. Eğer gerekliyse ince ayarlamalar yapılır.
Boyasız göçük düzeltme hizmeti, küçük çöküntülerin düzeltilmesini sağlayarak aracın dış görünümünü yeniden restore etmeye yardımcı olur. Bu yöntem, orijinal boyanın korunmasını sağladığı için boyama gerektirmez ve genellikle daha ekonomik bir çözüm sunar. Ayrıca, boyasız göçük düzeltme işlemi, daha hızlı bir süreç olabilir, bu da aracınızın daha kısa bir süre içinde kullanıma hazır hale gelmesi anlamına gelir.
PDR ( Paintless Dent Repair) – Dış darbeler sonucu araçların kaporta aksamları üzerinde meydana gelen boyanın zarar görmediği, çoğunlukla 3-5 cm çap ölçüsüne kadar kaporta göçüklerinin (çöküklerinin) özel el aletleri ile ve aracın orijinal boyasına zarar vermeden düzeltilerek eski haline getirilme tekniği ve sanatına verilen addır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği kesinlikle bozulmaz, dolayısı ile ikinci el satışında da araç değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden sonuç alınabilmesi için kaportanın göçük bölgesindeki saçın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gereklidir. Daha önce hasar görmüş, düzeltilerek macunlanıp boyanmış saç veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde PDR tekniği kullanılmaz.
Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılırak dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Dünyada üretilen araçların panel arkalarına ulaşılabilme oranı % 85-90 oranındadır. Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, marşpiyel vb) bölgelerdeki kaporta göçükleri “Yapıştırmalı Göçük Çektirme” seti ile yüksek oranda düzeltilebilirler. Ancak, onarımı “Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme” tekniği ile yapılamayan kaporta göçükleri geleneksel yöntemlerle düzeltilip, boyanmak durumundadırlar.
Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme aşağıdaki durumlarda çok etkilidir :
* Golf topundan daha küçük göçüklerde. Bazı durumlarda futbol topu büyüklüğündeki göçükler bile bu teknik ile düzeltilebilirler.
* Genellikle 1985-1990 modelden daha yeni araçlarda.
* Göçük bölgesindeki boyanın kırılmamış ve çatlamamış olması durumunda
* Göçük panel kalıp çizgisi üzerinde değilse
* Panel daha önceden macunlanıp boyanmamış ise.
Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme tekniğinin bazı avantajları şunlardır :
* Boya ve dolgu macunu gerektirmez.
* Geleneksel tamir metodlarına göre çok daha ekonomiktir.
* Tamir, servis merkezinde veya müşteri adresinde aynı gün içinde gerçekleştirilir.
* Panelin düzeltilerek boyanması durumunda, tamir boyası renginin tutmaması ihtimali gibi bir risk söz konusu değildir.
“Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme (PDR)”dış darbeler sonucu araçların kaporta aksamları üzerinde meydana gelen boyanın zarar görmediği ve genellikle 5 cm çap ölçüsüne kadar kaporta göçüklerinin özel el aletleri ile aracın orijinal boyasına zarar vermeden düzeltilerek eski haline getirilme tekniği ve sanatıdır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmaz, ikinci el satışında değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden tatminkar bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki saçın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gerekir. Daha önce hasar görmüş, macunlanıp boyanmış saç veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde PDR tekniği kullanılmaz. Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılır dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Dünyada üretilen araçların panel arkalarına ulaşılabilme oranı % 85-90 mertebesindedir
Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, arka çamurluk vs.) bölgelerdeki kaporta göçükleri “OTTO Zenith Yapıştırmalı Göçük Çektirme” seti ile yüksek oranda düzeltilebilirler. Onarımı “Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme” tekniği ile yapılamayan kaporta göçükleri geleneksel yöntemlerle düzeltilip, boyanmak durumundadırlar.